multichannel ecommerce

Zalety marketingu multichannel

Posted on : by : Serwisant

Pojęcie multichannel przewija się w wielu publikacjach dotyczących marketingu internetowego już od długiego czasu. Strategia ta zmieniła w wielu przypadkach w znacznym stopniu sposób komunikacji z klientem. Na czym ona polega? Sama nazwa kieruje nas na wielokanałowość i nie jest to ślepa uliczka. Czym więc jest multichannel?

Multichannel marketing.

Zgodnie z najprostszą definicją multichannel marketing polega na kontakcie z klientami za pośrednictwem różnych, często niezależnych od siebie kanałów. W związku z tym klient może skontaktować się ze sprzedawcą lub usługodawcą, lub dokonać zakupów za pośrednictwem różnych dróg. Obejmuje to zarówno kanały cyfrowe jak i analogowe. W strategii multichannel stosuje się takie kanały jak:

  • sklepy internetowe,
  • aplikacje mobilne,
  • media społecznościowe,
  • poczta elektroczna,
  • sklepy stacjonarne.

Odpowiednio wdrożona strategia marketingowa multichannel może przynieść wymierne zyski i posiada wiele zalet usprawniający proces kontaktu z klientem i jego pozyskania. 

multichannel ecommerce

Zalety strategii multichannel marketing.

Największą zaletą tej strategii jest dużo prostsza możliwość dotarcia do różnych grup konsumentów. Wiele z tych grup jest zazwyczaj poza zasięgiem przed wdrożeniem strategii multichannel. Dzięki powiększeniu zasięgu działań marketingowych informacje o firmie trafiają do szerszego grona potencjalnych klientów. Istotną zaletą jest też możliwość lepszego spersonalizowania sposobu prezentacji marki, ponieważ przekaż można kształtować pod konkretne grupy odbiorców, co jest dużym plusem multichannel. Dodatkowo dzięki tej strategii pojawia się możliwość automatyzacji poprzez wykorzystanie sztucznej inteligencji takiej jak chatboty i automatyczne call center. Pełna oferta dostępna jest na https://www.atomstore.pl/funkcjonalnosc/multichannel.html.